Fundação Armando Alvares Penteado
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International Office - FAAP

International Marketing

Professor in Charge: Amnon Armoni
Total Course Load: 36 hours

Objectives

At the end of the course the student should be able to:

  • to understand the concepts and characteristics of international marketing;
  • to understand the influence of culture in the design of the marketing program  and planning;
  • analyze practical cases of the international insertion of companies.

Syllabus

Exploration of the global market and competition at a global level. Decisions on entering the international market.

Methodology

  • Lectures with the use of multimedia;
  • Individual and / or group work;
  • Case Studies.
  1. Exploring the global market and competition at a global level;
  2. Decisions about entering the international market: which markets to join in.
    1. How many markets to enter in;
    2. Developed markets and developing markets.
  1. CZINKOTA, Michael R.; RONKAINEN, Ilkka A. Marketing internacional. São Paulo: Cengage Learning, 2008. https://integrada.minhabiblioteca.com.br/#/books/9788522108886/cfi/0!;
  2. CATEORA, Philip R; GRAHAM, John L.. Marketing Internacional. 13.ed. Rio de Janeiro: LTC, 2009. https://integrada.minhabiblioteca.com.br/#/books/9788580551464/cfi/0!;
  3. PIPKIN, Alex. Marketing internacional:  uma abordagem estratégica. 2.ed. São Paulo: Aduaneiras, 2003;
  4. KEEGAN, Warren J.. Princípios de Marketing Global. São Paulo: Saraiva, 1999;
  5. KUAZAQUI, Edmir. Marketing internacional:  desenvolvendo conhecimentos e competências em cenários globais. São Paulo: MBooks, 2007;
  6. BAÑEGIL, Tomás M.; SOUSA, José Manuel Meireles de. Estratégias de marketing internacional. São Paulo: Atlas, 2005;
  7. KEEGAN, Warren J.. Marketing Global. 7.ed. São Paulo: Pearson, 2005;
  8. CARNIER, Luiz Roberto. Marketing internacional:  para brasileiros. 4.ed. São Paulo: Aduaneiras, 2004.

Amnon Armoni

FAAP
School of Economics and International Relations of
Fundação Armando Alvares Penteado - FAAP, SP, Brazil
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Amnon Armoni

Possui graduação em Administração de Empresas pela Fundação Armando Álvares Penteado (1980), Masters Degree, com ênfase em Marketing Internacional pela Pace University, Nova Iorque e Mestrado em Administração (Msc) pela Universidade Paulista. Foi Diretor de Programas e Relações Internacionais no Fashion Institute of Technology (FIT), Nova Iorque por mais de uma década e Diretor Acadêmico no Institut Français de la Mode (IFM), Paris. Atualmente é Professor e Coordenador de cursos de Pós-graduação em Gestão Estratégica de Marketing e do MBA em Gestão Estratégica de Negócios na FAAP, São Paulo. Além da atuação acadêmica, tem ampla experiência profissional em gestão de negócios, com ênfase em Marketing e Estratégia especificamente nas áreas de Moda, Varejo e Mercado de Luxo